Prohledat tento blog

pondělí 11. dubna 2011

No. 5 Eau Premiere (Chanel)

Jsem skutečně zvědavá, co ze mě dnes vypadne... Jak vlastně začít o této vůni? Bylo již napsáno hodně na mnoha místech... klasika/odnož/svatokrádež... Nepůjdu tímto směrem a vezmu to osobně, bez obecných úvah.

No. 5 pro mě byl vždy pojem. Zcela mě dostávala absolutně prostá krása flakónu, byla to pro mě vždy vůně pro dámu s velkým D, ale první přičichnutí mě odrovnalo. Nechala jsem tedy tento svůj velký sen spát.

Po nějaké době (a značné průpravě na Arome) jsem klasiku opět zkusila, resp. zkoušela... V té době se mi už líbily chypré vůně a tak pro mě klasika nebyl problém. EDT jsem vnímala ostřeji, lehce "neotesaně" a s vykukujícími hranami, naproti tomu EDP se mi jevila více kulatá a ženská. A tak jsem zakoupila, pro jistotu nejdříve odstřik. Ovšem ouha... stalo se mi to, co pak následně skoro se všemi Chanely... vůni jsem ze sebe necítila, vůbec. Mohla jsem na sebe vylít jakékoliv množství a neměla jsem z toho nic. Nechala jsem ji tedy opět spát, nehledě na to, že okolí na tuto vůni reagovalo nepříliš pozitivně.

Pak přišla moje láska k pudrovým vůním... a pak přišel na svět Premiere... První zkouška byla pro mě šokem, cítila jsem jen zeleň. Jenomže pak se to v nose rozložilo, já koupila jeden odstřik, druhý ostřik a začala toužit po flakónu.
Flakón jsem pak dostala od svojí sestry jako dárek k promoci. Tolik tedy o mé cestě k němu...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Počátek je nahořklý, příjemně nahořklý... neroli tu tlumí omamnost ylang-ylangu, takže je tu z obou to lepší. Na aldehydy se mě neptejte, nikdy jsem pořádně nevěděla, co to je a hlavně jak je to cítit. Počátek je tedy svěží (koneckonců stejně jako ho vnímám u No. 5 EDP, akorát že tam je spíše citrusový)... a lehký.
A tady už začínají být cítit jemné pudrové tóny, které jsou ve spojení s počáteční trpkostí velmi příjemné, protože nedusí jako některé pudrové vůně. Květinky jsou tu cítit, ale velmi jemně a spíš jasmín než cokoliv jiného. Přijde mi, že je to do určité míry vůně balancující na hraně... jednotlivé složky se vzájemně vyvažují a vyrovnávají. Stejně jako v počátku neroli a ylang-ylang tak jasmín a růže. Jasmín není ostrý, ale tlumený jemnou olejovostí růže.
Závěr, v něm si doslova lebedím... je prostě krásný, jako kdybych pila křišťálovou vodu a hřála se na slunci v něčí náruči. Tyhle tóny jsou hodně podobné tomu, co je v závěru EDP... tyto jediné pak cítím na kůži a to i ráno. Tady nejsou tak intenzivní... vanilky je tam skromně, ale přesto ten závěr hřeje.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Co více říci... Pro mě je to osobní a krásná vůně, snad ještě bližší mému srdci než původní No. 5 protože ji vnímám jako něžnější a pro okolí také více snesitelná... Další z vůní mého srdce.




SLOŽENÍ
Hlava: neroli, ylang-ylang, aldehydy
Srdce: jasmín, růže
Tělo: vetiver, santal, vanilka

NÁVRHÁŘ
Jacques Polge (např. Allure Sensuelle, Allure, Chance, Chance Eau Fraiche, Chance Eau Tendre, Soir de Paris, Coco, Coco Mademoiselle, Cristalle Eau Verte, 28 La Pausa, 31 Rue Cambon, Beige, Bel Respiro, Coromandel, No 18, Sycomore, Diva)

SOUVISEJÍCÍ ODKAZ
White Linen

Žádné komentáře:

Okomentovat