Prohledat tento blog

středa 6. března 2013

Ivoire 2012 (Pierre Balmain)

Dostala jsem možnost, vybrat si k narozeninám parfém… to rozechvění! Můžu si vybrat vůni! Po nadšení ovšem následovalo jisté rozčarování… jakou vlastně? Vůně už dobrý půl rok sleduji jen velmi, velmi letmo, vlastně si ani žádnou nepřeji… jakou si tedy vlastně přát?!
Hledala jsem a pátrala a v hlavě mi utkvěla Ivoire. Nezkoušela jsem ji, četla jsem jen kusé recenze, moc se mi líbil flakón (ne nepodobný těm od Chanela) a tak jsem si přála Ivoire.
… a opět další reformulace! Spouštět nářky nad tím už nemá snad ani smysl. Je to prostě fakt a musíme se s tím smířit, jinak bychom přišli o nervy. Tu původní Ivoire z osmdesátých let jsem měla a líbila se mi. U té z roku 2012 slibují „moderní verzi klasické vůně, která respektuje a zachovává bohatství a dědictví originálu a vyvolává nostalgii“.

Lehký pohled do složení nás informuje o následujících změnách:
Hlava: původní bergamot byl nahrazen nově fialovými lístky
Srdce: bylo v nové verzi ochuzeno o konvalinku, karafiát, pepř, muškátový ořech a malinu
Tělo: tak v nové verzi pochopitelně nebude větvičník, chybí dále santal, tonka a lambdanum, přibyl naopak cedr a vanilka
Zhodnoceno zatím jen dle prosté komparace obsahu: vůně byla zjednodušena a okleštěna o poměrně dost složek, dnešnímu nosu vonících až příliš specificky.


… cítím cosi jemně zeleného, pastelově zeleného, bližší identifikace se nedaří. Při troše snahy by to mohly být ony fialkové lístky. Lístky lesních fialek, právě pučících a „rozšmelcovaných“ až z nich kapou kapky mízy. V hlavě tedy na nějakou mandarinku nebo galbanum zapomínám… necítím ani jejich ozvy.
A jsme u květinového srdce… smyslný ylang-ylang ve velmi umírněné podobě je dostatečně tlumen suchým a práškovitým kosatcem. Růže a jasmín sice nechybí, tady mi trochu připomínají to „tuctové srdce 99% dnešních vůní“. Stále je tam ale přítomen příjemný kosatec.
Čekám, čekám a čekám, co se objeví z těla vůně… možná by bylo na místě, kdyby aspoň na konci to vůně trochu víc „rozjela“, ale zůstává při zemi, nebo spíše při těle. Cedr hraje jednoznačný prim, asistuje vetiver, „holky“ pačuli a vanilka si někam odběhly, už se nevrátily a zapomněli je z obsahu vyškrtnout.


Sečteno a podtrženo: příjemně zelený začátek, jemně květinový střed a nadlehčený závěr. Cíle dle mého dosaženo nebylo. Není to „klasická vůně přizpůsobena dnešnímu nosu“ ale „dnešní vůně, která se prodává pod ověřeným názvem“. To ovšem nic nemění na tom, že je to vůně „tělová“, intimní, lehce pudrová… jemný šál na vašem těle. Denně nositelná, akorát originální a neobtěžující, decentní.




SLOŽENÍ
Hlava: mandarinka, fialkové lístky, galbanum
Srdce: růže, jasmín, kosatec, ylang-ylang
Tělo: vetiver, cedr, pačuli, vanilka

NÁVRHÁŘI
*Michel Almairac (např. Zen, Eau de Rubylips, Rush a Rush 2, Gucci pour Homme, Cabaret, Heaven, Casmir, Burberry Women, Chloe, Joop! Jette By Night)
*Jacques Flori (vůně pro Amouage a Reminiscence)

SOUVISEJÍCÍ ODKAZ
Ivoire 1979

Žádné komentáře:

Okomentovat