Prohledat tento blog

sobota 22. listopadu 2014

Equistrius (Parfum d`Empire)

K této vůni jsem se dostala úplnou náhodou. Zbytek ve flakónu mi kdysi (asi v roce 2008) poslala jedna dobrá duše. Byla to vlastně moje první niché vůně a rázem mě uchvátila.

Můj, tehdy ještě netrénovaný nos, poznal hned, že to je prostě "jiný level". Teď, po šesti letech se ke mě tato vůně dostala podruhé.

Equistrius patří ke trojici vůní, které vzdávají hold velkým starověkým impériím. Tato opěvuje slávu starého Říma.

Jakkoliv je níže uvedené složení ověřené, rozhodně v něm chybí nejedna složka, kterou tam ucítíte.

Je to vůně (mého milovaného) kosatce a punc domu Parfum d`Empire (ihned se mi vybaví Aziyadé) je jednoznačně patrný.

Suchý a zároveň velmi intenzivní kosatec, zasypaný snad prachem země. Koňské spřežení jede po prašné římské cestě krajinou borovic, sem tam nějaký ten kosatec a sladká fialka. Mě vlastně Equistrius přijde latentně jako "made by Hermès" právě tím koženo-koňským akcentem.
A pak "prásk"... čokoláda. Sladká, tekoucí, mě evokující pocit, jako když se vám v ústech rozplývá pralinka Lindt... a vy si přivoníte ke kytici kosatců a fialek. Pak mě vůně pomalu utápí v balzámově hladké a opojné ambře. Koně dojeli na římskou hostinu a jezdec si už jen užívá.


SLOŽENÍ
kosatec z Florencie, ibišek pižmový, pravá ambra, santal

Žádné komentáře:

Okomentovat