Prohledat tento blog

čtvrtek 18. srpna 2011

Esprit d’Oscar (Oscar de la Renta)

Většina zpráv o novinkách kolem mě proběhne bez většího vzrušení. Občas se ale stane, že se blahem doslova zatetelím a očekáváním nemohu skoro spát. No a to je přesně tenhle případ.

Původního Oskara mám moc ráda... Je to lety prověřená klasika. Krásně namíchaný ylang-ylang s kořením, má mnoho stupňů, dlouze se rozvíjí. Je prostě krásný! Trochu mě mrzelo, že už se nedal sehnat v tom krásném, květinovém flakónku, který k němu perfektně seděl.

Tahle novinka má být (jak jinak než) modernizovanou verzí původního. Ve složení chybí koření a celkově došlo k odlehčení. Flakónek byl moderně dobroušen do… původního květinového. Reklama není přeplácáná, proč taky... Dostatečně upoutá vůně sama.

Počátek je lehce citrusový, svěží… citron však jen pošimrá nos, není ho tam mnoho. Bergamot je patrný, ale celkově je ten začátek velmi krátký a vůně se přehoupne do květinové fáze. Nevím přesně co, ale i v novém i ve starém Oscaru je něco, co ve mně budí dojem lehkého šálu, který navoněn vlaje ve větru. Těžko říct, co přesně to vyvolává, ale tady je to taky. Tenhle styčný bod mají společný obě vůně.

Květinové fázi dominuje sice pomerančový květ, ale jeho ostrost je tlumena sladkostí tuberózy. Těm, kterým se líbí původní Oscar se jistě bude líbit i tato vůně. Je té původní podobná a přece je svá. Vše dobré, co měla původní má i tato, plus k tomu přidává maličko něčeho svého.

Očekávala jsem hodně a nebyla jsem zklamaná. Pokud bych měla dojmy shrnout a porovnat rozdíly mezi původní a inovovanou verzí Oscara, pak se nabízí pouze jedno přirovnání: Esprit d’Oscar je podobný Oscaru jako No. 5 Premiere je podobný No. 5. 




SLOŽENÍ
citron, bergamot, cedrát, jasmín, pomerančový květ, tuberóza

NÁVRHÁŘI
*Frank Voelkl (např. Covet, Flower by Cynthia Rowley, vůně pro Lauru Mercier, Precious Heart, vůně pro Kenneth Cole)
*Ann Gottlieb (např. 5th Avenue, Secret Obsession, Contradiction, Live in Love, Covet, spreje Impulse)

1 komentář:

  1. Zuzi, dá se vyzkoušet někde v Praze? A nejen tenhle, ale de la Renta vůbec? Hrozně mě lákají, ale nechce se mi teď shánět vzorečky...

    OdpovědětVymazat