Prohledat tento blog

úterý 24. července 2012

White Linen (Estée Lauder)

Někdy si říkám, jak je život s vůněmi zvláštní. Jak je člověk víc a víc poznává, některé opouští, jiné nachází a... pak jsou vůně, které prostě pořád budou s ním. Pro mě jsou to jednoznačně chypré vůně (i když na ně nemám, podle běžného vnímání, věk)... kolikrát jsem si říkala, že bych se měla vonět něčím více davovým, ale... Diva mě prostě neopustí nikdy, ať si okolí myslí, co jen chce.
Potom jsou to vůně s bílými květy... ty se mi prostě budou líbit vždycky (pokud nebudou ve "sladkém vydání"), dále mýdlové vůně a všechno, kde je pomerančový květ.

Jednou z těch, které vnímám jako "mýdlové" vůně je právě White Linen.

Doba mého mládí... 80. léta a k tomu moře... při prvním přičichnutí vidím jen toto... On i ten flakón mluví o čistotě. Mýdlová vůně čistoty, naškrobené, běloskvoucí prádlo. Je příjemně suchá, jako když vezmete do ruky tu kostku mýdla, spadne vám na zem a pak se od něj odštípne kousek.
Prvotní ostrost ztrácí a dostávají slovo květiny... jasmín, konvalinka a cítím tam i kosatec.

Když se řekne "mýdlo a květy", člověk by dostal pomalu strach. Proč? Protože se mi vybaví (pro mě doslova odpudivá) Chloe 2008 (jak kdosi vtipně poznamenal "slaměnky vyprané v Perwollu"). Tady ovšem KDEPAK! White Linen je dokonale elegantní vůně na léto, je svěží, ale není syntetická, ani vlezlá.

Plujete si po moři ve svěžím vánku, pak přirazíte loď ke břehu a jdete se projít do sluncem rozpáleného borového háje.... Když jsem jí po delší době zkusila znovu, jeví se mi podobná s No. 5 Eau Premiere především svou mýdlovou pudrovostí.

SLOŽENÍ
Hlava: bulharská růže, jasmín, konvalinka
Srdce: fialky, kosatec
Tělo: vetiver, mech

NÁVRHÁŘ
Sophia Grojsman (např. Nude, Calyx, Bvlgari Pour Femme, Lalique, Eternity, Vanderbilt, Tentations, Tresor, Paris, Yvresse,  Diamonds, Parisienne, Spellbound)


Žádné komentáře:

Okomentovat